Anslagstavlan

Här på anslagstavlan kan Du lägga ut alla tänkbara meddelanden, som Du vill nå ut med till föreningens medlemmar. Det kan vara lediga tjänster och vikariat, olika upprop, förmedling av föräldraönskemål (kontakt med andra familjer kring ovanliga syndrom etc), frågor till kollegor, önskemål om semesterbostäder, mm, mm.
Maila ditt meddelande till webmastern.

Behandlingsstudie – kongenitala myopatier

Eva Michael i Göteborg och hennes handledare Niklas Darin och Mar Tulinius har precis startat en behandlingsstudie för patienter med kongenital myopati.

Studies syfte är att testa om oral salbutamol kan öka muskelfunktion och muskelstyrka hos patienter med kongenital myopati. Eva önskar att komma i kontakt med dig som följer patienter med denna muskelsjukdom.

Här bifogas ett brev med mer information och några inklusionskriterier för studien.

Vid frågor mm, ta kontakt med Eva Michael, eva.michael@vgregion.se

access_time 2024-01-17 20:38:35