Intressanta möten i barnneuropsykiatri, barnneuroradiologi, narkolepsi och tuberös skleros

Fyra intressanta utbildningstillfällen under 2019 med fokus på barnneurologi ur olika aspekter. Ytterligare information finns under varje möte i vår kalender.

• Barnneuropsykiatriska sektionen anordnar utbildningsdagar i Stockholm den 11-12 mars, 2019. Årets tema är: ”Gener, molekyler och neuropsykiatri”.
  • Svensk Förening för Neuroradiologi anordnar en Grundläggande kurs i barnneuroradiologi (”Det friska och sjuka nervsystemet hos barn”) den 25-27/9 2019.
  • Kunskapsteamet TSC, Centrum för sällsynta diagnoser och patientföreningen TSC Sverige anordnar ett nytt utbildningsmöte om TSC med tre ledande internationella experter den 10/5 2019 på Karolinska i Solna. Fokus blir epilepsi, njurar och lungor med LAM. ”Tuberös Skleros Complex/Lymfangioleiomyomatos. Recommendations, Early Treatments & Prevention”.
  • Nordic Narcolepsy Symposium, det sjätte i ordningen, anordnas i Uppsala den 7-8/2 2019. Huvudtema är ”How to live with narcolepsy – focus on young persons”.

2018-11-22 av Martin Jägervall

forum Kommentarer